Viziune, Misiune, Valori
Planul managerial al Inspectoratului Școlar Județean Alba – An școlar 2021-2022
Planul managerial al Inspectoratului Şcolar Judeţean Alba pentru anul şcolar 2021-2022 are la bază priorităţile prevăzute în proiectul național ,,România educată” proiect menit să susțină reașezarea societății pe valori, dezvoltarea unei culturi a succesului bazate pe performanță, muncă, talent, onestitate și integritate. De asemenea, are la bază politicile de la nivel guvernamental, cadrul strategic naţional pentru educaţie şi formare profesională şi reperele tematice stabilite de Ministerul Educaţiei pentru inspectoratele şcolare şi unităţile de învăţământ. Documentul de prognoză prevede programele pentru îndeplinirea ţintelor strategice cuprinse în Planul Strategic Instituţional al Inspectoratului Școlar Județean Alba şi acţiunile întreprinse pentru realizarea obiectivelor propuse.
În concordanță cu Programul de guvernare, prioritățile pentru anul școlar 2021-2022 sunt următoarele:
- Extinderea etapizată a programului “Masă caldă” şi creşterea calităţii programelor de “After-school” publice şi private, inclusiv prin crearea cadrului legislativ favorabil;
- Profesionalizarea carierei didactice prin promovarea programului de masterat didactic în universităţi;
- Utilizarea metodelor moderne de predare-învățare-evaluare diferențiate, conform nevoilor educative ale elevului vizând dezvoltarea gândirii critice, premisă a alfabetizării științifice și a diminuării riscului de analfabetism funcțional;
- Asigurarea înțelegerii și aplicării corecte a noilor programe pentru învățământul liceal – clasa a IX-a prin organizarea unor activități de monitorizare și consiliere, pentru sporirea calității educației, conform prevederilor OMEN nr. 3393/2019;
- Debirocratizarea reală a activității cadrelor didactice prin reducerea numarului de „hârtii” și promovarea unui act educațional de calitate centrat pe nevoile elevului;
- Asigurarea calității evaluării (evaluarea continuă și prin examene naționale) având ca reper noile programe;
- Prevenirea și diminuarea crizei de adaptare a elevilor la trecerea de la învățământul primar la învățământul gimnazial și de la învățământul gimnazial la învățământul liceal;
- Prevenirea și reducerea abandonului școlar;
- Tratarea diferențiată și individualizarea predării-învățării-evaluării, astfel încât să se asigure progresul elevilor;
- Atingerea de către elevi a standardelor naționale, reflectate la nivelul competențelor dobândite de către aceștia și în rezultatele obținute la examenele și evaluările naționale;
- Promovarea măsurilor care sprijină digitalizarea sistemului de educaţie şi focalizarea pe utilizarea tehnologiilor IT pentru procesul de predare-învățare și pentru managementul educațional;
- Utilizarea evaluării cu scop de optimizare a procesului de predare-învățare;
- Elaborarea și implementarea de programe/proiecte/activități de abilitare curriculară pe discipline de studiu/niveluri de studiu, cu accent pe proiectarea curriculară, evaluarea la clasă, evaluarea la examene naționale;
- Compatibilizarea programelor și a regulamentelor specifice pentru competițiile școlare cu noile programe școlare la nivel gimnazial, în conformitate cu reforma curriculară;
- Promovarea dimensiunii europene a educației în contextul noului Regulament privind programul Erasmus 2021 – 2027.